08 januari 2023

Valentijnskaart Girl Gnome

 Hallo allemaal,

Leuk dat je komt kijken op mijn Blog!

Vandaag heb ik een interactieve valentijnskaart gemaakt. 





Hiervoor heb ik de volgende materialen gebruikt (foto's volgen onderaan de blogpost):

    * Lawn Fawn quilted heart backdrop snijmal
    * Lawn Fawn Let's toast pull-tab add-on snijmal
    * Lawn Fawn Special Delivery stempelset plus bijbehorende snijmallen
    * Lawn Fawn designer series papier (weet de naam niet meer)
    * Jaded Blossom Girl Gnome snijmal 
    * Jaded Blossom Gnome valentine add-ons snijmallen
    * Wolkenstencil
    * Stampin Up Polished Pink inkt
    * mini splitpen

Eerst heb ik de achtergrond uitgestanst, deze op printerpapier geplakt en alle hartjes teruggeplaatst.
Daarna heb ik met inkt de wolken gestencilt met de inkt van Stampin Up.. Dit heb ik heel licht gehouden. Vervolgens heb ik de halve cirkel uitgestanst aan de bovenkant waar je straks de trekstrook kan vastpakken.

Vervolgens heb ik het gnome-meisje uitgestanst en in elkaar gelijmt. De vleugels heb ik uitgestanst uit parelmoer papier en deze apart gehouden.

Vervolgens heb ik 2x de pull-tab uitgestanst en de zijflapjes afgeknipt. Hierdoor ontstaat eigenlijk alleen een lange strook. Beide stroken heb ik op elkaar geplakt zodat het trekmechanisme sterk word.

Op de achterkant gekeken waar ik het 'engeltje' wilde hebben. Met het snijmalletje uit de special delivery set heb ik 2 gleufjes gestanst waar de vleugeltjes moeten komen. Uit dezelfde set heb ik de 2 vleugeltjes gestanst die eigenlijk normaal voor het uitlje worden gebruikt.

De vleugeltjes heb ik onderaan de trekstrook met een splitpennetje bevestigd. Nu kon ik vanaf de achterzijde de vleugeltjes door de kaart trekken
In de pull-tab set zit een malletje waarmee je een bandje maakt die over de trekstrook past. Deze heb ik voor de stabiliteit 2x uitgestanst. Ik heb 2 bandje aan de bovenzijde geplaatst (net onder het halve cirkeltje) en 1 bandje een stukje boven de gleufjes voor de vleugeltjes. 
Gecheckt of de vleugeltjes werken voordat je deze met foamstrips op je basiskaart plakt.

Het tussenstukje van de Jaded Blossom vleugeltjes heb ik er tussenuit geknipt.
Op het randje van de 'uilenvleugeltjes' heb ik met red-sticky tape de engelenvleugeltjes geplakt. Nu werkt het mechanisme goed en zie je de vleugeltjes goed.

Het gnome-meisje met foamtape tussen de vleugeltjes geplakt en de tekst geplaatst.

Aan de binnenzijde van de kaart heb ik 2 strips van het dsp geplakt met een hartje en de tekst aan de binnenzijde gestempeld.

Hieronder volgen foto's van de gebruikte materialen:







    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ECD ATC Art Journal Specials - Januari

 Ik ben lid geworden van de faceboekgroep ECD ATC Art Journals Specials. Deze groep is opgestart door Devid Roodenburg. In deze groep werken...