27 april 2021

Moederdag bloemetje

 Voor moederdag heb ik het volgende kaartje gemaakt.



Dit is een zogenaamde rocking fun-fold.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de pierced blooms van Stampin Up. Na het uitsnijden van behoorlijk wat bloemen en blaadjes, 2 witte cirkels en een grote witte cirkel was ik klaar voor het plakwerk ;-)


De grote witte cirkel heb ik door de helft gevouwen. Dit is de basis. Om ervoor te zorgen dat deze netjes blijft staan heb ik aan de binnenkant een stukje karton bevestigd. Deze vouw ik eerst doormidden en maak ik aan de uiteinden 2 tabjes die ik tussen de halve cirkels in kan bevestigen... op die manier blijft je kaart mooi staan.

Vervolgens heb ik de 2 kransen op elkaar gelijmd met bovenop en aan de achterzijde een kleine witte cirkel. Eerst komt het labeltje erop... deze zit verhoogd met dimensionals. Dan is het een kwestie van de bloemen rangschikken totdat je tevreden bent.

Het is wel van belang dat je de bloemenkrans in het midden van je kaartbasis bevestigd zodat deze in stilstand mooi rechtop staat en een goede schommelende beweging kan maken.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ECD ATC Art Journal Specials - Januari

 Ik ben lid geworden van de faceboekgroep ECD ATC Art Journals Specials. Deze groep is opgestart door Devid Roodenburg. In deze groep werken...